سومین دوره جایزه داستان مازندران

دبیر جایزه داستان مازندران اعلام کرد که این جایزه در این دوره هم به صورت تخصصی و ویژه به مجموعه داستان‌های کوتاه فارسی می‌پردازد که به صورت ملی در مازندران برگزار می‌شود.
محمدرضا براری گفت: هر جایزه ادبی در نوع خودش اتفاق فرخنده‌ای برای ادبیات خلاقه کشور است و داوران با انتخاب آثار شاخص،کتاب‌های تاثیرگذار سال را به جامعه ادبی معرفی می‌کنند. با این نگاه جایزه‌ها و جشنواره‌های ادبی در نهایت به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی منجر می‌شوند و باعث ایجاد تکاپو و اشتیاق در بین علاقه‌مندان به ادبیات می‌شوند. ما در این جایزه به سهم خود سعی داریم تا داستان و روایتگری را که به عنوان میراث مهم بشری و انسان ایرانی است، ارج نهیم و بر صدر بنشانیم.
او با بیان اینکه جایزه داستان مازندران یک نهاد مستقل ادبی است، افزود: ما در این جایزه با تمام توان برآنیم تا با لحاظ کردن تجربه‌های به دست آمده از دو دوره گذشته و بهره‌گیری از مشورت اهالی ادبیات به بهترین و مطلوب‌ترین شکل از اهالی فرهنگ و داستان قدردانی کنیم. براری یادآور شد: در دوره قبل جایزه داستان مازندران که به دبیری انوشه منادی و مازیار صفدری برگزار شد به خاطر گسترش بیماری کرونا برندگان و تقدیرشدگان جایزه را به ناگزیر به صورت مجازی در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها اعلام کردیم اما امیدواریم در این دوره با کم شدن این بیماری در پاییز ۱۴۰۰ میزبان خوبی برای نویسندگان و برگزیدگان و اهالی فرهنگ در مازندران باشیم.
نویسندگان و ناشران می‌توانند با ارسال ۳ نسخه از آثار منتشر شده خود در سال ۱۳۹۹ در سومین دوره اهدای نشان توکا شرکت کنند.  علاقه‌مندان کتاب‌های داستان را تا پایان اریبهشت ۱۴۰۰ به دبیرخانه این جایزه به نشانی ساری، خیابان فردوسی، جنب نواب، کد پستی  ۵۶۶۸ -۴۸۱۴۷  ارسال کنند.
نشان توکای طلایی اولین دوره جایزه داستان مازندران به کیهان  خانجانی برای کتاب «یحیای زاینده‌رود»  از نشر پیدایش و در دومین دوره نشان توکای طلایی به فرهاد رفیعی برای کتاب زمستان شغال از نشر نیماژ اختصاص  پیدا  کرد.

منبع:ً روزنامه اعتماد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *